Saturday, November 01, 2008

Nowe / New

Bardzo dziękuję wszystkim za życzenia urodzinowe! Dzisiaj jest pierwszy dzień trzydziestego piątego roku mojego życia, czy to nie cudowne?! *^v^*
Thank you all very much for the birthday wishes! Today is the first day of my 35-th year, isn't it wonderful?! *^v^*

Postanowiłam przyłączyć się do akcji Listopad Miesiącem Bycia Kreatywnym Każdego Dnia, i zamierzam znowu podjąć mój zarzucony jakiś czas temu zwyczaj chwytania fragmentów mojego życia w kadrze aparatu fotograficznego. Zaczynam 1 listopada, a czy skończę 30? Kto wie?... *^v^*
W każdym razie spodziewajcie się codziennie nowych zdjęć na moim blogu FriendSheep Fragmenty.
I decided to join the Art Everyday in November, and I'm going to start again my camera project with catching the fragments of my life on photos. I'm taking first pictures today and whether I'm going to stop on 30th Nov or not, time will tell... *^v^*
Anyway, please check out new photos everyday on my photoblog FriendSheep Fragments.

***

Ponadto, zaczynamy kolejny dedykowany miesiąc, tym razem pomysł zrodził się w połowie października na blogu Kath, a listopad ogłaszam Miesiącem Zwalczania Schematów.
Zajrzyjcie w siebie i zobaczcie, jakimi schematami się otaczacie i czy jest Wam z nimi dobrze, czy nie za bardzo. To mogą być rzeczy błahe i wzniosłe, to może być schematyczne myślenie na jakikolwiek temat, globalny lub bardzo lokalnie na temat siebie samych. To mogą być Wasze uprzedzenia, z którymi warto skończyć, albo przekonania, które powstrzymują Was przed zrobieniem jakiegoś pierwszego kroku.

To może być zwyczajne:
"Nie mam do tego talentu."
"Nigdy się tego nie nauczę."
"To jest mi nieznane, więc to odrzucam."
"Nawet nie mam co próbować."
"To nie idzie ze sobą w parze."
"To mi się na pewno nie uda."
"Chętnie bym się tym zajęła, ale..."
"Z ochotą bym tego spróbowała, ale..."
"To nie dla mnie."

Moreover, we are starting another month dedicated to some idea, and this time the background for November appeared in the middle of October on Kath's blog. I'd like to announce November A Month of Fighting with Stereotypes.

Look inside yourselves and see the schemes and stereotypes you live with, and think about whether they suit you or not. These can be trivial or of great importance, it can be a schematic thinking about anything, things global and very local - about yourself. These can be your superstitions worth leaving behind, or thoughts that prevent you from doing the first step in anything you want to try.

These can be things like:
"I don't have a talent for that."
"I will never learn that."
"It's unknown so I reject it."
"I won't even try."
"Those two does not go together."
"I'm sure I won't succeed."
"I would love to try this, but..."
"It's not for me."


Ja zaczęłam ten miesiąc z krótkimi włosami, nigdy w życiu nie miałam tak krótkich włosów. I zaczynają mi się podobać, chociaż oczywiście traktuję tę fryzurę jako stan przejściowy do odhodowania długich włosów. Czasami taka odmiana nie jest zła! ^^

I started this month with shortening my hair, I have never ever had such a short hairdo. And it's growing on me, but of course I look at it as a period before I have my long hair back. Sometimes change isn't such a bad thing after all! ^^

***

PS.: Choć październik się skończył, wciąż można sprzątać, ja nadal zamierzam! *^v^*
PS.: Although October is over, you still can clean and declutter, I will!*^v^*

8 comments:

  1. pokaż się w końcu w nowej fryzurze, bo umieram z ciekawości!

    ReplyDelete
  2. Spóźnione, ale gorące i szczere, zyczenia spelnienia tego co pragniesz, a jak juz sie spełni to mowych marzeń aby tez mogły się spęłnić. Ciekawy pomysł z tym miesiacem zwalczania stereotypów, podpisuję się i zapisuję obiema rękami i nogami. Najgorsze chyba jest myslenie "To nie dla mnie", zwlaszcza gdy słyszy sie np "to nie dal ciebie... masz już 29, 35, 42 lata" jestes za stara na to, albo tobie to juz nie wypada! Dość takich słów! mysli! Hmmm a co do kreatywności, przyłączam się... postaram się stworzyć przynajmniej jedną torbę na 3-4 dni, cała mojego projektu i na bierzaco umieszczać w blogu "Margaret knits" zdęcia, schematy, opisy wykonania. Miłego dnia, Gosia

    ReplyDelete
  3. przez te moje głupie studia nie zauważyłam jednego posta! Na szczęście włosy nie ręka odrastają :] (tak osobiście to mi się podobają krótkie włosy, u Ciebie również, bo sama wyglądam delikatnie mówiąc koszmarnie z takimi krótkimi włosami)

    ReplyDelete
  4. Ha! Napisałaś to tak, jak ja bym nie potrafiła! Dokładnie o to mi chodziło i zamierzam się do tego przyłożyć. Zeby z impetem wejść w listopad zaczęłam już pod koniec października :)
    Sprzątać też dalej zamierzam, bo późno się włączyłam do akcji :)

    ReplyDelete
  5. O, bardzo podobają mi się hasła na listopad! Na pewno się przyłączę, zarówno do kreatywności i twórczości każdego dnia, jak i przełamywania schematów, co czasem zresztą się łączy. Dziękuję za inspirację :)

    ReplyDelete
  6. I am looking forward to you returning to your photo blog even if it is just for a month. it will be interesting to see what you post
    Happy to hear that your short hair is starting to grow on you :)

    ReplyDelete
  7. Nie zauważyłam w porę, więc teraz sie dokładam do zyczeń! Taką rocznicę obchodziłam w ubiegłym roku :)) i jest to bardzo fajny wiek! W ogóle wszystkie te lata z 3 na początku są świetne.
    A fryzura mi się podoba, sama kiedyś taką miałam i sama teraz długie hoduję :-D

    ReplyDelete
  8. Asiu, wszystkiego naj naj naj z okazji urodzin. Przepraszam , że dopiero teraz ale właśnie wróciłam z podróży. Fryzurka fajna i wyglądasz w niej jakoś młodo ale dopiero teraz widać jaką masz piękną twarz. Pozdrawiam cieplutko.

    ReplyDelete